Vaření

Velikonoce: Jak mohu obarvit vajíčka přirozeně?

125views

Velikonoce se blíží a barvení vajíček na Zelený čtvrtek je tradicí již mnoho let.

Jednou z nejdůležitějších a nejrozšířenějších tradic u nás během velikonočních dnů je malování vajíček.

Tradičně, většina barví vajíčka na červeno, ale to neznamená, že ostatní nepreferují i ​​jiné barvy, jako je modrá, zelená, žlutá a mnoho dalších.

Níže se podívejte, co budete potřebovat barvit vajíčka přirozeně a jak na to:

Jaké materiály budete potřebovat?

  • Bílá vejce
  • Pro červenou/růžovou barvu vajec: Použijte červenou řepu. Řepu nakrájejte na kousky, asi 2 až 3.
  • Pro žlutou barvu ve vejcích: Použijte kurkumu, asi 4 polévkové lžíce.
  • Pro zelenou barvu vašich vajec: Použijte špenát nakrájený na tenké proužky.
  • Pro obarvení vajec na modro: Pro modrou barvu můžete použít buď fialové zelí nebo borůvky.

Jak obarvit vajíčka

Vezměte velký hrnec a umístěte materiál podle barvy, kterou chcete obarvit vajíčka. Vejce jste si už chvíli vařili v jiném hrnci a preferujte bílá vejce.

Přidejte trochu octa a ingredience vařte asi půl hodiny.

Poté vložte vejce do hrnce s vybraným materiálem a vařte 10 minut. Po 10 minutách vejce vyjmeme a necháme vychladnout, aby ztuhla barva, na nepřilnavém papíře.

Tímto snadným způsobem docílíme barvení vajíček přirozeným a jediným způsobem.

Věděli jste, že:

1. Vaječné žloutky jsou druhým nejlepším zdrojem aktivní formy vitaminu A, zvané retinol. Vitamin A má mnoho zdravotních výhod.

2. Vaječné žloutky jsou nejlepším zdrojem cholinu, který podporuje játra, mozek a parasympatický nervový systém.

3. Vaječné žloutky jsou koncentrovanějším zdrojem bílkovin než vaječné bílky.

4. Žloutek obsahuje většinu živin vejce.

5. Neexistuje žádný výzkum, který by prokázal, že vejce negativně ovlivní váš cholesterol.

Výhody konzumace vaječného žloutku

Recenze roku 2019 poukazuje na to, že většina živin vejce se nachází ve žloutku. Distribuce bílkovin je však v celém vejci rovnoměrná. Recenze se zaměřuje na výhody, které mohou poskytnout živiny a bílkoviny ve vaječném žloutku, včetně:

– Nižší riziko gastrointestinálních potíží: Tato výhoda může být způsobena proteiny vaječného žloutku, jako je phosvitin, který může snížit počet sloučenin v těle, které způsobují zánět.

– Posílený imunitní systém: Některé sloučeniny nazývané sulfatované glykopeptidy jsou přítomny v membráně vaječného žloutku. Ty mohou stimulovat produkci makrofágů, což jsou buňky imunitního systému, které chrání tělo před nemocemi a infekcí.

– Nižší krevní tlak: Recenze poznamenává, že vaječný žloutek obsahuje několik sloučenin nazývaných peptidy, které výzkum ukázal významně nižší krevní tlak u potkanů. Vysoký krevní tlak je rizikovým faktorem kardiovaskulárních onemocnění.

– Snížené riziko problémů se zrakem: American Heart Association uvádí, že žloutky jsou důležitým zdrojem luteinu a zeaxantinu. Tyto karotenoidy mohou chránit před šedým zákalem a makulární degenerací, dvěma běžnými očními problémy, které se často rozvíjejí po dosažení věku 55 let.

Leave a Response

Michal P
Michal je váš spolehlivý průvodce ve světě životních tipů. S jeho bohatými znalostmi a zkušenostmi v oblasti vaření, zahradničení a mnoha dalších, vám Michal přináší inspiraci, rady a triky pro každodenní život. Jeho vášeň pro kreativitu a péči o prostředí se odráží v jeho přístupu, který vás podnítí k lepšímu a naplňujícímu životu. Připojte se k Michalu na webu Žiju TU a objevte nové způsoby, jak využít svůj potenciál a tvořit šťastnější a zdravější prostředí kolem sebe.